Mesés módszerrel a zökkenőmentes iskolakezdésért és olvasástanulásért
Iskolánkban a 2020/2021-es tanévben beiratkozott diákok egy olyan oktatási módszerrel kezdték meg iskolai munkájukat, mely a zökkenőmentes iskolakezdést és a diszlexia prevenciós olvasástanulást helyezte előtérbe.
A méltán elismert Meixner Ildikó logopédus, gyógypedagógus nevével fémjelzett olvasástanulási módszer segítségével valamint a Ványi Ágnes- Szűcs Antal Mór által kidolgozott Mesezene módszerrel az első osztályban játék a tanulás. Szó szerint is.
A gyerekek az első tanítási naptól kezdve betűkkel ismerkedtek, mely nehéz munkában lufik és játékok vannak a segítségükre, így az óvodai játékos foglalkozások és a mesék, iskolai szintre emelkedtek, s a gyerek karácsonyra megtanultak olvasni.
Szeptember elején a Hangok erdejében és Lufilakban kezdődött a kaland, ahonnét minden olvasás órán kiszabadul egy-egy játék vagy lufi, akik személyesen hozzák el az osztálynak a megtanulandó betűt/hangot. A lufik szállítják a magánhangzókat, segítségükkel az érzelmek kifejezésére kiemelkedő hangsúlyt tudunk fektetni, a mássalhangzók játékok segítségével érkeznek hozzánk. Mindkét csoport nagyon szeret zörögni, zajongani, hangot adni, így minden órára jut egy-egy zörejkórus, vagy egyéb zenés-zörgős-hangos feladat, melynek segítségével pihenni, feltöltődni is lehet a tanóra alatt, amellett, hogy a gyerekek a hármas asszociáció segítségével hallják a hangokat, látják a szájformát, látják a figurákat, így mélyen rögzül bennük a betű és a hozzá kapcsolódó hang és forma.
A meghívott lufik természetesen igazi, nagyra fújt lufik, míg a játékok nagyrészt kézzel készített, horgolt játékok, melyekkel a gyerekek a délutáni foglalkozásokon szívesen játszanak.
Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani az iskola vezetésének, aki anyagilag is támogatta a projektet, külön köszönet Urbánné Tóth Lívia szülőnek, aki számos alkotásával örvendeztette meg az első osztályt.
Fleisch Edina
osztálytanító