2022. okt 20.

Pályaorientációs nap 2022

írta: Mrssheperd
Pályaorientációs nap 2022

Pályaorientációs napunkra a Zala Megyei Kereskedelmi és Ipar Kamara, a Premontrei Szakgimnázium, a Pannon Egyetem és a keszthelyi Mentőszolgálat munkatársai érkeztek iskolánkba, ők tartottak tanulóinknak érdekes, interaktív bemutatókat a különböző szakmákról és továbbtanulási lehetőségekről.

"Pálya. Választunk.

A tegnapi nap sem volt más, mint a többi. Hiszen egy nyolcadikos diák fejében minden nap ott az a foglalom: PÁLYAVÁLASZTÁS. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a szüleimmel én már nagyon sokat beszélgettem erről a témáról. Így már pontos elképzeléssel indulok neki az elkövetkezendő pár hónapnak. Én most már nem a választás szakaszában vagyok, hanem a felkészülésben. A szemem előtt már a központi felvételi vizsga lebeg.
Tegnap még további információkkal is kiegészíthettem a fejemben lévő ismereteket. A szakképző iskolákról  hallgathattunk meg előadókat. Nem is gondoltam volna, hogy milyen sokrétű a környező városokban a szakképzés. Lehetnék itt tűzoltó, katona, vadakat terelő juhász is....Az activity játék, amit játszottunk, nagyban rávilágított, hogy hány olyan szakma van, amihez semmi érzékem nincs. A varrótű például biztos nem az én kezembe való.
Számomra továbbra is a gimnázium a cél, de feltárták előttem, hogy a közgazdász és rendész képzések hasonló alapot adhatnának további céljaimhoz. A szakmatanulás fontosságát nem vitatom, de én a választás lehetőségét az egyetemi éveimre hagyom. Nagyon szerencsések azok a tanulók, akik a szakképzés irányába akarnak elmenni, mert gyakorlatilag bármit választhatnak itt a környéken is. És ha az adott szakmában megtalálják az örömüket, akkor néhány év múlva képzett szakemberekként hagyhatják el az iskolapadot.
Az egyetemről szóló előadás is érdekes volt, hiszen nagyon más perspektívából közelítették meg a témát, mint a másik két előadó. Kicsit talán fura is volt időben előre tekinteni. Most még úgy gondolom, hogy messze van az egyetem, de tudjuk, hogy gyorsan itt lesz. Terveim szerint nem ezen az egyetemen fogok továbbtanulni, de jó, hogy most már többet tudok róla. A kahoot játék során meglepetésemre én lettem az egyik nyertes. Nagyon sok mindent mondtak egyszerre, nehéz volt pont a megfelelő információkra emlékezni, hiszen az előző 40 percből kellett felidézni a hallottakat.
Az élethosszig tartó tanulás fogalomnak utánanéztem.  Gyakran angolul használják: life long learning. Ahogy jobban belegondoltam, a szüleim tulajdonképpen pont ezt csinálják, hiszen mindketten olyan pozícióban dolgoznak, ahol folyamatosan haladni kell a korral.
Köszönöm, hogy részt vehettem a pályaválasztó napon."

 "Én egy pályaválasztás előtt álló tinédzser vagyok, igaz, most tudom hogy mit akarok, de mégis elfogadok  tanácsokat ötleteket .  Nekem az az elsődleges célom, hogy szeressem  amit tanulok és dolgozom, hogy ezek után majd meg tudjak állni a magam lábán, be tudjak illeszkedni egy munkahelyre és önállóan tudjak élni. "
"Tegnap pályaválasztási napon vettünk részt az osztállyal. Több helyről érkeztek az iskolánkba. Nekem az idei pályaválasztási nap jobban tetszett, mint a tavalyi, mert most jöttek az iskolánkba felsőoktatásban dolgozó személyek, akik egy kicsi betekintést nyújtottak, hogy hogyan zajlik náluk az oktatás.
Mit is jelent az életfogytig tartó tanulás? A tanulásnak nem lesz vége azzal, hogy befejezzük az utolsó iskolánkat is. Mindig tanulunk valami újat.
Fontos , hogy az ember, amikor meg szeretné szereltetni például a villanybojlerét, akkor ne csak egy "szakember" szakember szerelje meg, hanem egy jó szakember. Ezért fontos, hogy aki szakmát tanul, azt megfelelő oktatásban részesítsék."
"A pénteki napon, különböző szakmák bemutatóival jöttek el iskolánkba. Szakmákat lehet tanulni technikumban (5 év érettségivel együtt), és szakképző iskolában is (3év) de a jó tanulók mehetnek gimnáziumba is, ami érettségivel zárul, majd onnét még tovább kell tanulni felsőoktatásban. 
       Véleményem szerint ez nagyon hasznos, mert kedvet kaphatunk még különböző szakmákhoz, amikben nem is vagyunk jártasak. Tájékoztattak minket az oktatási rendszer felépítéséről, és az iskolákban folyó szakmai munkákról. 
       A tavalyi évben jobban tetszett, mert sok szakma bemutatóját nézhettük meg. Nekem ott nagyon tetszett a villanyszerelés és a rendészet. Idén kevesebb gyakorlati tevékenységet tudtunk kipróbálni.
       Ez a pályaválasztási nap szerintem hasznos arra, hogy akinek nincs terve a továbbtanulással kapcsolatosan, itt ötletet meríthet. Kiemelték, hogy milyen fontosak a szakmák."
"A tegnapi pályaválasztási nap jó volt, nagyon tetszettek a prezentációk. Jó volt csapatban dolgozni a barátaimmal. 
 Fontos olyan szakmát tanulni, ami felkelti az egyéni érdeklődésünket, és jól tudjuk magunkat érezni a szakmánkban, hiszen ez fontos, mert erre alapozzuk a jövőnket.
 Egész életünkben tanulunk, mivel a világ változik és mindig új ismeretekre teszünk szert. Emellett  még lehet, hogy olyan dolgok is érdekelni fognak, amiknek a létezéséről most még nem is tudtunk. Az idő gyorsan telik még nem is sejtjük hogy a jövőben milyen új szakmákkal ismerkedhetünk meg."
palyaorientacios_nap_2022.jpg
Szólj hozzá

Pályaorientációs nap pályaorientációs nap 2022