2023. jan 15.

Budapesti kirándulás 2023. január 13.

írta: Mrssheperd

Január 13-án az 5. 6. és 7. osztály 5 pedagógus és 4 szülő kíséretében Budapestre kirándult. Reggel 6:48-kor indult a vonatunk a fővárosba, amelyről 9:25-kor szálltunk le a Déli Pályaudvaron. Innen az 5. és a 6. osztály metróval utazott a Kossuth térre. A téren rövid sétát tettünk, megcsodáltuk a felújított Lánchidat, a Duna túlpartján látható Budai Várat és Mátyás templomot valamint a Szabadság szobrot is. Eközben a 7. osztályosok a Természettudományi Múzeumba látogattak el, mivel ők már korábban jártak az Országházban.

10:45-től vezetett sétán vettünk részt az Országház épületében. Láttuk az arannyal gazdagon díszített belső tereket, a koronázási ékszereket, és bemehettünk az egykori főrendiházi ülésterembe is. Az idegenvezetőnk sok érdekességet mesélt az Országház építéséről és az épület megannyi különlegességéről.

Gyors ebéd után a 2-es villamossal utaztunk a Nemzeti Színházhoz. Itt először körbesétáltunk a Bajor Gizi parkban, megnéztük a szobrokat és az épület előtt található, hajóorrot formázó teret, amely egy mesterséges tóba nyúlik bele. 14 órától egy rövid vezetett színházbejáráson vehettünk részt, ahol a vezetőnk megmutatta nekünk a régi Nemzeti Színház itt őrzött maradványait és a Gobbi Hilda Színpadot is, és sok érdekes történetet mesélt a színház alapításáról és építéséről. 15 órától az Egri csillagok című látványos előadást nézhettük meg a Nemzeti Színház és a Magyar Nemzeti Táncegyüttes közös produkciójában.

Az előadás után az 1-es villamossal mentünk a Kelenföldi Pályaudvarra, ahonnan a 19:41-kor induló vonattal utaztunk haza. Éjjel negyed 11-kor érkeztünk meg a keszthelyi vasútállomásra, egy hosszú, fárasztó, de szuper élményekkel teli nap után.